Összehasonlítás

 

HDSF CLEANING Kemencében történő kiégetés Ultrahangos tisztítás Adalékanyagok Új szűrőbetét beépítése Sterimobos tisztítás
Leírás 1.) Vegyszeres kezelés a szűrőbetétet kímélő vegyszerrel 1.) A koromszűrő szétvágása 1.) A koromszűrő ultrahangos tisztító berendezésbe helyezése 1.) Az adalékok betöltése 1.) A koromszűrő szétvágása 1.) Vegyszeres kezelés: sok esetben SAVVAL
2.) A szűrő eltömődöttségét vizsgáló mérés és a szűrő állapotát felmérő endoszkópos vizsgálat 2.) A szűrő 600700 ˚C-on történő kiégetése 2.) A tisztító berendezés üzemeltetése 2.) A motor megfelelő fordulaton történő járatása 2.) A szűrő összehegesztése az új betét beillesztésével 2.) Sterimobos tisztítás
3.) Tisztítás a koromszűrők és intercoolerek tisztításához fejlesztett géppel 3.) A szűrő összehegesztése 3.) A szűrő szárítása
4.) A tisztítás sikerességét vizsgáló mérés és szárítás
Időigény Általában 2 óra, extrém esetekben 3-4 óra A szűrő szét-, összeszerelése akár egy napot is igénybe vehet, míg az égetés 8-48 órás intervallumú lehet A tisztítás 12-24 órás intervallumú lehet, míg a szárítás a megfelelő eszközöket nélkülözve egy nap is lehet Az adalékanyagok leírása szerint A szűrő szét-, összeszerelése akár egy napot is igénybe vehet. A tevékenységet űző “igényessége” szerint akár egy nap is lehet
A tisztítás hatékonysága A sérülésmentes szűrők a gyári teljesítményüket nyerhetik vissza A korom elégetésének hatékony módja lehet A tisztítás sikerességét erőteljesen befolyásolja a szennyeződés fajtája. Pl: Olajos szűrők tisztítása nehézségekbe ütközhet A koromszűrő tisztítása belső úton nem megoldható, fennáll a motor illetve a koromszűrő megsérülésének veszélye Az új szűrőbetét természetesen nem tartalmaz szennyeződést A tisztítás felületes
A technológiával kapcsolatban felmerülő problémák A hősokk következtében megsérülhet a kerámián található, nemesfémeket tartalmazó bevonat Ezen technológiával nincs biztosíték a megfelelő tisztítási hatékonyságra A tisztítás hatékonysága nem kielégítő A szűrő összehegesztésekor fellépő hőterhelés károsíthatja az új szűrőbetétet A savas kezelés tönkreteheti a kerámiabélést
A koromszűrő szétvágása és összehegesztésekor megsérülhet a kerámiabélés Sok hulladékot termel ugyanis a tisztító emulziót minden tisztítás után cserélni kell Az adalékanyagok ismeretlen összetételűek, így nincs biztosíték arra, hogy nem károsítják az autó egyéb alkatrészeit A szűrőbetét megfelelő rögzíthetőségére nincs biztosíték, így az a rázkódás következtében akár össze is törhet A koncentrált, nagynyomású vízsugár megrepesztheti, összetörheti a kerámiabélést
Az új szűrőbetét gyáritól eltérő áramlástani tulajdonságait észlelve az autó szoftveresen tiltani fogja a motor használatát A kiszabaduló hulladékvíz nem összegyűjthető
A tisztítás hatékonysága nem kielégítő